Köpvillkor

Köpvillkor

 

Orderbekräftelse Vi bekräftar att vi mottagit din beställning via e-post. Får du ingen orderbekräftelse strax efter du sänt iväg din beställning kan det betyda att du kanske skrivit något fel i e-postadressen. Kontakta oss/maila oss med rätt e-postadress så vi får rätt information. Vår e-postadress är info.biozen.mlm@gmail.com. Du hittar mer kontaktinformation under Kontakta oss i menyn. Beställning kan endast ske på www.bioz.se via Representanter eller genom Team Partner.

Om du vill avbeställ hela eller delar av din beställning, så måste detta ske så fort som möjligt, eftersom vi skickar lagerförda varor samma dag ordern inkommit. Har vi redan hunnit skicka ditt paket, så kommer du debiteras för fraktkostnaden och returkostnaden.

Restnoterade varor Om någon produkt som du beställt inte finns på lager, så kan du beställa om den på din nästa order när varan har inkommit. Vi har ingen hantering av restorder.

Leveransvillkor Alla leveranser sker med Posten/Schenker beroende vikt och avgår som a-brev, eller postpaket. Lagerförda varor skickar vi normalt samma dag eller dagen efter.

Betalning Hos BioZen kan du välja att betala med kort eller mot faktura. Vi tar inte ut några extra avgifter oavsett vilket betalsätt du väljer! I samarbete med Klarna AB erbjuder vi betalning mot 14 dagars faktura. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Leverans sker till den adress som finns registrerad som folkbokföringsadress. Du kan också via Klarna välja längre avbetalning. I samarbete med DIBS Payment Services erbjuder vi trygg och säker kortbetalning, och vi accepterar de flesta vanliga betal- och kreditkort.

Kreditprövning Klarna förbehåller sig rätten att stoppa leveranser till personer som ej anses vara kreditvärdiga eller som har betalningsanmärkningar. Genom ert godkännande av er order godkänner ni också att er angivna email adress är korrekt och att den kan användas för att skicka ut information kring omfrågandekopia vid de fall en kreditupplysning inhämtas. Vi bekräftar automatiskt din beställning med e-post - det är därför viktigt att du skriver rätt e-post adress när du registrerar dig som kund och skapar ditt kundnummer.

Vid allergier BioZen ger dig 3 månaders garanti mot eventuella allergier på våra hudvårdsprodukter.

Skada vid leverans

BioZen besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan mot förmodan vara skadad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Om din leverans är transportskadad behöver du göra en reklamation till vårt kundcenter, snarast möjligt, inom skälig tid. Som skada räknas både synliga och dolda skador, vilket innebär att du behöver avemballera (ta ur produkten ur dess förpackning) och inspektera godset noggrant. Tänk på att behålla allt emballage (produktens förpackning) vid transportskada. Detta för att transportören skall kunna besiktiga godset inklusive emballage. BioZen ansvarar även för fel som har uppstått innan transporten.

 

Ångerrätt och retur

Du har 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen, när du handlar varor och tjänster på distans. Ångerrätten löper från den dag du tar emot varan. Du har rätt att försiktigt undersöka produkten, men för att kunna ångra köpet måste den vara i väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte om du bryter förpackningen eller om du använder produkten. Meddela oss inom tidsfristen om du vill använda ångerrätten.

 

Väljer du att returnera din vara behöver du själv stå för returfrakten. Vi önskar då att du använder Posten/Schenker. Bifoga en kopia av ditt kvitto. För snabbare hantering av din retur önskar vi att du returnerar din produkt tillsammans med returschemat som vi skickar ut till dig när du hört av dig till oss, och skicka produkten till:

BioZen

Eva Möllberg

Börsgärde 403

444 95 Ödsmål

Vi rekommenderar att du skickar försändelsen på ett sådant sätt att den är spårbar. När vi har mottagit varan återbetalar vi hela beloppet snarast möjligt, dock senast inom 30 dagar. Önskar du skicka in produkten för service, inom reklamationstiden, kontaktar du oss för att få en fraktsedel tillsänd. Vid godkänd reklamation ersätter BioZen kunden för uppkommen ekonomisk skada, enligt konsumentköplagen.

Öppet köp vid köp av IFace ll - UltraSonic Multifuction

BioZen lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd. Glöm inte att visa upp kvittot!

 

Din garanti, reklamation och servicevillkor

Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod, i Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt, skälig tid anges till 2 månader.

 

Utöver reklamationsrätt så lämnar BioZen 1 års garanti, se instruktionsboken för mer information. Garantin är frivillig att lämna men reklamationsrätten är lagstadgad och gäller alla produkter. Den största skillnaden mellan reklamationsrätt och garanti är att under reklamationstiden så ligger bevisbördan hos konsumenten att bevisa att felet är ursprungligt.

Definitionen av ett ursprungligt fel är att felets funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet samt inte bero på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan exempelvis tapp- eller vätskeskador. På www.lagen.nu kan du läsa lagen i dess helhet.

 

Rättigheter i samband med reparation

Vid fel eller annan brist på produkten som täcks av reklamationsrätten har du rätt att lämna tillbaka varan eller få den reparerad. Vilken lösning man väljer beror i huvudsak på kostnaden.

 

Tid

Beräknad reparationstid är 2-3 veckor. BioZen strävar efter effektivitet och genomför reparationer så snabbt som möjligt. Om det skulle bli nödvändigt att reparera en produkt två gånger och samma fel uppstår en tredje gång, kan du efterfråga en hävning av köpet. Om du ändå skulle vilja reparera produkten eller byta till en ny tillsvarande produkt är detta också möjligt.

Allmänna Villkor När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra Köpvillkor och därmed lagt en bindande order. Alla varor är BioZen´s egendom tills vi erhållit full betalning. Alla falska återkommande beställningar eller bedrägeriförsök kommer omedelbart att polisanmälas.

Tillämpning Våra Köpvillkor kan ändras utan föregående varsel. Som kund ber vi dig att före din beställning ta del av de aktuella Köpvillkor som vi har tillgängliga. Vi följer naturligtvis svensk konsumentlagstiftning och tillämpar Konsumentverkets riktlinjer och följer därmed Konsumentköplagen, Köplagen och Distansavtalslagen.