Kund

KUNDSERVICE

Vi vill att du ska njuta av din shoppingupplevelse hos oss och vill göra den så bra och bekväm som möjligt för dig. Vi är här för att hjälpa dig om du har några frågor.

 

VANLIGA FRÅGOR

     

LEVERANS

Vad kostar frakten?

 

Fraktkostnaden är – 65 kr. Detta gäller för våra online kunder.Alla kunder som beställer för minst 500 kr (dvs att beloppet att betala måste överstiga 500 kr) så är frakten GRATIS. Detta gäller inte våra registrerade team partners.

 

 

LEVERANS

Vad behöver jag för att kunna hämta ut mitt paket?

 

För att hämta ut din beställning behöver du ett giltigt ID-kort, körkort eller pass samt ditt kollinummer.

 

LEVERANS

Kan jag byta leveransadress efter att min beställning har skickats i väg?

 

Om din beställning redan har skickats iväg har vi ingen möjlighet att styra om leveransen till en annan adress.

 

LEVERANS

Var kan jag se leveransstatus på min order?

 

Vi sänder ett mail med ditt sändningsnummer från Schenker om ditt paket är så stort så det ska gå med paket. Skickar vi din leverans i vadderat kuvert så kommer det hem i brevlådan.

 

LEVERANS

Om jag gör en beställning idag, när blir den levererad?

 

Leveranstid till postens utlämningsställe är cirka 5 arbetsdagar. Du får en avisering via SMS med din personliga uthämtningskod när din order är levererad till utlämningsstället. Skickas det med Posten så kan det gå snabbar

 

MIN PROFIL

Hur får jag tillgång till ”Mina Sidor”?

 

Först måste du logga in. Tryck på ”logga in” knappen på meny raden överst. Det ändras sedan till Välkommen och detta ger dig tillgång till ”Mina Sidor”.

 

MIN PROFIL

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

 

Det står ”glömt ditt lösenord” på ditt konto. Tryck på det och fyll i din mailadress, då ska det komma ett nytt lösenord till dig. Om inte, då kontaktar du Kundservice så hjälper vi dig gärna.

REGISTRERING

Måste jag skapa ett konto för att göra en beställning?

 

Ja, att registrera ett konto är en del av beställningsprocessen.

 

REGISTRERING

Vad kostar det att bli BioZen team partner?

 

Som ny team partner får du ett Intro Kit med nödvändigt material för att komma igång med din verksamhet hos BioZen (Produkter, produktfakta och gratis Mini Akademi). Intro Kit kostar 995 kr och innehåller produkter för ett större värde än vad du betalar.

 

BESTÄLLNING

Kan jag ändra eller ångra min beställning?

 

Tyvärr så kan vi inte ändra, ångra eller häva din beställning efter att den har skickats in.

 

BESTÄLLNING

Varför behöver jag ett ordernummer?

 

För varje lagd beställning får du en orderbekräftelse med ditt ordernummer. Detta nummer finns tydligt skrivet på din faktura, på din bekräftelse samt i din beställningshistorik under ”Mina sidor” (för registrerade kunder) om du gjort beställningen via webbplatsen.

Det är viktigt att spara detta nummer eftersom:

  • Det hjälper dig i din kontakt med KUNDSERVICE genom att identifiera dig samt lösa potentiella problem snabbare om du behöver hjälp.
  • Ditt beställningsnummer behövs också om du oturligt nog behöver fylla i ett ångerschema

 

BESTÄLLNING

Hur använder jag mina Beauty Rewards poäng för att köpa produkter?

 

BETALNING

Hur kan jag betala för min beställning?

 

Du kan betala för din beställning på följande sätt:

  • Kortbetalning .
  • Paypal
  • Klarna faktura, 14 dagar
  • Klarna delbetalning

 

 

BETALNING

Är det säkert att betala med kort på BioZens webbplats?

Våra partners för hantering av online betalningar är Adyen och Klarna. Båda aktörerna erbjuder en mycket trygg betalningslösning för online transaktioner samt har säkerhet som högsta prioritet. Vänligen besök deras respektive webbplatser för mer information:

 

 

REKLAMATIONER  RETURER

Inom vilken tid kan jag returnera eller byta min produkt/beställning?

 

Vi erbjuder en återköpsrätt på 30 dagar från det att ordern görs.

 

REKLAMATIONER RETURER

Jag har fått en felaktig vara eller det saknas en produkt i min beställning, vad ska jag göra?

 

Vi gör vårt allra bästa för att få din beställning enligt dina krav varje gång, men ibland kan vi göra ett misstag! I den osannolika händelse att de produkter som anges på fraktsedeln inte matchar de som finns i din leverans, vänligen meddela oss omedelbart genom KUNDSERVICE.

 

 

REKLAMATIONER OCH RETURER

Hur gör jag om jag behöver göra en reklamation eller retur?

 

För att skicka tillbaka din order/beställning måste du kontakta Kundservice via mail eller telefon och då uppge ditt ordernummer.

 

 

REKLAMATIONER OCH RETURER

Är jag ansvarig för att betala för returen av min beställning?

Nej, BioZen täcker fraktkostnaderna för din retur. 

 

REKLAMATIONER OCH RETURER

När jag fick min leverans var en av produkterna i min beställning skadad, vad ska jag göra?

 

När det gäller eventuella problem med din beställning, eller produkterna i din beställning, vänligen meddela oss omedelbart genom KUNDSERVICE

 

 

REKLAMATIONER RETURER

Jag returnerade en produkt/beställning, hur länge dröjer det innan återbetalning sker?

 

När vi har fått din anmälan om produktfel tar det upp till tre dagar att behandla din returförfrågan. Normalt går det dock fortare än så.

 

REKLAMATIONER RETURER

Vad betyder 100% garanti

 

BioZen garanterar 100% kvalitet. Våra produkter tillverkas i en modernt utrustad fabrik under stränga produktions- och miljökontrollerade förhållanden.

Om produktkvaliteten inte motsvarar vad som utlovats så kan du skicka tillbaka den till oss och göra en reklamation.

 

REKLAMATIONER RETURER

Är jag ansvarig för att betala för returen av min beställning?

 

Nej, BioZen täcker fraktkostnaderna för din retur. 

 

Bilderesultat for kundeservice

KONTAKTA OSS

Vi svarar på dina frågor inom 24 timmar!

(måndag - fredag, kl. 08:00 - 16:00)

073 38327 70

mail adresse: mail@biozen.se